zondag 9 september 2018

Terugblik Tent66 centrum (augustus)

D66 Tilburg wil blijvend in verbinding zijn met de inwoners van Tilburg. Daarom zetten wij elke maand ergens in Tilburg onze tent op en nodigen voorbijgangers uit om hun mening te geven over actuele zaken of specifieke onderwerpen. Vaak zijn deze onderwerpen gericht op de buurt/wijk waar de tent staat. Op 25 augustus stonden we samen met Tweede Kamerlid Rens Ramaekers op de Heuvel in het centrum van Tilburg.

De vraag die we aan voorbijgangers stelden was: heeft u tips voor ons voor het nieuwe politieke jaar?
Het zomerreces van de gemeenteraad was immers net voorbij. Wat in de gesprekken duidelijk naar voren kwam is het enthousiasme over de ontwikkeling die Tilburg heeft doorgemaakt. Veel voorbijgangers begonnen hun antwoord met de opmerking dat ze over het algemeen heel tevreden zijn. Een aantal concrete punten die voorbijgangers ons meegaven waren: meer voorlichting op scholen over duurzaamheid, meer aanbod van culturele activiteiten, meer aandacht voor het aantrekken van toeristen, investeren in een inclusieve samenleving en inzet voor goede kinderopvang voor ieder kind. Dit laatste onderwerp was ook meerdere keren onderwerp van gesprek tussen voorbijgangers en D66-Tweede Kamerlid Rens Ramaekers, die in dezelfde week het initiatiefwetsvoorstel presenteerde om crèches en peuteropvangcentra de ruimte te geven om kinderen te weigeren die niet deelnemen aan het rijksvaccinatieprogramma.

Kortom, het was weer een geslaagde Tent66. 29 september staanwe met de tent in Berkel-Enschot. Zie de planning voor de komende maanden hier: https://tilburg.d66.nl/agenda/. Tot snel bij een volgende Tent66!