maandag 5 november 2018

Terugblik Tent66 centrum (oktober)

Elke maand staat D66 met Tent66 ergens in een wijk of dorp. Zaterdag 27 oktober stonden we op de Heuvel in het centrum van Tilburg.

In aanloop naar de begroting 2019 legden we voorbijgangers de volgende vraag voor:
“Wat zou u doen met 10 miljoen?”

Er kwamen verrassende voorstellen maar ook voorspelbare bestedingen langs. Een hele leuke was het aanleggen van een passantenhaven in de Piushaven (of straks aan het Koningsplein). Met een paar simpele voorzieningen zoals aanlegsteigers en stroompalen zou het volgens deze Tilburgse een fluitje van een cent zijn en bovendien voorkom je zo dat mensen met een bootje helemaal moeten uitwijken naar Drimmelen of Heusden. Wellicht ook een optie voor het Smarius-terrein waar nieuwbouw ontwikkeld gaat worden aan de waterkant van het Wilhelminakanaal.

Andere ideeën die werden genoemd waren: extra geld naar de zorg en naar armoedebestrijding maar veel concreter werd het niet deze middag.

Na enkele koude uren braken Joris, Beppie en Jan de tent weer op en Juul (dochter van Beppie) had een paar mooie teksten gemaakt over poep. Volgens één voorbijganger moest er geïnvesteerd worden in alternatieven als het plastic straks verdwijnt en er dus geen poepzakjes meer zijn. Wellicht dat Juul daar wel een antwoord op weet.

De volgende editie van Tent66 is 24 november op de Westermarkt.